Seguint el format de “tria la teva aventura”, l’alumnat escollirà el sentit de la seva pròpia visita. A partir de targetes de diferents colors respondrà les preguntes que l’educador/a els anirà plantejant per així visualitzar unes obres o unes altres. Al llarg de l’activitat s’utilitzaran les obres d’art com a recurs per comprendre el moment històric de l’època moderna. Com es viu en aquest moment a casa nostra? Quina era l’estructura política i social? , fent especial menció a fets com la Guerra dels Segadors o la Guerra de Successió, l’estructura social i política del moment, l’organització de la societat així com les característiques principals de l’art barroc. Una activitat que posa a l’alumnat al centre del seu procés d’aprenentatge i el fa protagonista i responsable del seu propi aprenentatge.
Objectiu principal
- Fomentar l’aprenentatge actiu sobre l’època moderna i l’art barroc mitjançant un format interactiu i participatiu on l’alumnat pren decisions i construeix el seu propi itinerari de visita.
Competències i valors
- Competència en comunicació lingüística.
- Competència en gestió i tractament de la informació.
- Competència en recerca.
- Competència personal i interpersonal.
- Comprensió de l’entorn històric, artístic i social.
- Pensament crític i autonomia en la presa de decisions.
- Treball cooperatiu i recerca guiada.