Plantejant l’Educació Primària com a un espai d’experiències psicomotrius, on l’alumnat desenvolupa elements per a poder enfrontar-se al món i als seus llenguatges i formes de llegir-lo, l’activitat “Plàstica Social”, planteja una visita dinamitzada en clau de performance on els i les alumnes a partir de l’experiència, creïn un viatge que parteix del Museu de Manresa i finalitzi al Pont Vell de Manresa. Durant l’itinerari es duran a terme diverses accions i parades inspirades en Joseph Beuys que comporten la col·laboració, el pensar i fer junts, el plantejar materials que no entenem com a artístics per a treballar-los des d’una perspectiva artística i en pensar en les formes d’organització d’animals com les abelles, amb les que Beuys hi sentia un profund interès per les seves formes d’aprendre i organitzar-se.
Objectius
- Treballar la creativitat i expressió artística des d’una perspectiva social.
- Introduir l’alumnat en els conceptes de performance i art d’acció.
- Relacionar els referents històrics i espirituals de la ciutat (Ignasi de Loiola) amb els referents artístics contemporanis (Joseph Beuys).
- Fer ús de l’espai públic com a escenari d’expressió col·lectiva.
Competències i valors
- Educació artística i expressió corporal.
- Coneixement del medi social i cultural.
- Educació en valors i ciutadania.
- Treball cooperatiu i vivencial.